BSV de Binnenvree
opgave formulier
Renovatie

Jaarverslag 2015

Het jaar begint in januari met de activiteiten die we het hele jaar door organiseren, de bingo en de kaart-dartavonden. 9 kaart dartavonden brachten een gemiddelde van 16 t/m 28 mensen naar het clubgebouw. Twee keer organiseerden we bingo’s voor het hele gezin, 34 pers gemiddeld. De bingo trok gemiddeld 21 mensen aan. De prijzen verandering brengt niet het gewenste resultaat. Tijdens de ledenvergadering moet het bestuur met de billen bloot. Er is onenigheid wat niet intern opgelost kan worden. Het legt een stempel op ons vertrouwen in elkaar en naar de leden, maar men is positief en werkt hard aan verbetering, met een persoon minder. De leden worden op de hoogte gebracht door een brief. Voorzichtig gaat men taken verdelen en worden plannen gemaakt. Nieuwbouw van het clubgebouw word renovatie. De bouwcommissie komt met regelmaat bij elkaar. In juli, als de activiteiten zo’n beetje ten einde zijn wordt  begonnen en de sloop van het gebouw. Oude muren worden weggehaald, de wanden , zolder, elektriciteit, het dak , echt alles in een tijdsbestek van drie maand vervangen. Een ieder heeft het resultaat kunnen bewonderen. De eerste grote activiteit in het nieuwe gebouw is de gezinsfietstocht 15 personen en barbecue 41 personen. Tussen door vierden we de carnaval 25 kinderen. Kinderbingo’s gemiddeld 15 kinderen, de knutselmiddagen 16 kinderen, we noemen het nu kinderactiviteiten.21 mensen gingen zwemmen in Emmen en aten een patatje hier in het gebouw. Acht kinderen probeerden te duiken in de Swanenburg o.l.v. duikvereniging Spirula. Jantje Beton werd ook dit jaar georganiseerd door de BSV de Binnenvree. Er werd NL Doet en burendag georganiseerd, beide gestimuleerd door het Oranjefonds. Met NL Doet kwam de Lionsclub uit Coevorden helpen en vele anderen om de speeltuin en gebouw speelklaar te maken. Met burendag hadden we het thema sport en spel bedacht. Helaas was dit niet spectaculair genoeg voor een ieder. Dropping 18 personen, Binnenvree Got Talent, de vroegere Playbackshow, heel druk bezocht, volle bak, Lois Mulder werd wederom eerste. Er was een jeugdavond met 35 kinderen, zij hielden een GPS tocht. Er is een bazaar georganiseerd, klootschieten Lavina De Vries werd klotenkoningin,  14 mensen wandelden door de omgeving, 23 mensen liepen mee met de avond4daagse. Ook werd het in 2015 Pasen en Kerst, dus kaarten sjoelen en darten, het bracht gemiddeld 28 mensen naar het clubgebouw. De jeugdspeldag werd gehouden zonder kleine fietstocht, (slecht weer) deze vond met 18 personen in september plaats. De marathondag werd gehouden en was geslaagd, de bekers gingen naar Henk Seubrink voor het klaverjassen, Wim Stevens voor het jokeren. Met drie teams is er meegedaan het het Vonk Volleybaltoernooi. 28 personen gingen kamperen bij het Arendshof vlak over de grens. De viswedstrijd die we na jaren weer op het programma hadden gezet bleek toch niet zo geliefd meer dan we dachten, Vera Kampherbeek ving als enigste een visje.

Het waterspektakel had te weinig deelnames om het een mooie wedstrijd te maken. Wel werd het gezellig met veel toeschouwers aan de wal. Halloween werd door de wijk gehouden, wel 80 mensen deden hier aan mee. De Abr.Kuiperstraat doet geweldig mee met versieren zo ook tijdens de St.Maarten optocht.

Vijfenveertig kinderen en nog veel meer liepen door de wijk om hun snoepwens binnen te halen. De Binnenvree deed dit weer net als met het Palmpasen samen met het St. Fransiscus. Palmpasen, 18 kinderen deden mee aan de vossenjacht,

25 aan de optocht Haantje op een stokje en nieuw was hier het eieren gooien.

8 mensen deden mee. Helaas was het deze dag slecht weer wat de opkomst be├»nvloede. Met Sinterklaas ging de oudere jeugd met 18 kids bowlen en zat de volgende morgen het clubgebouw vol met zo’n 28 kleine kindertjes samen met papa en mama vol verwachting. In de kerstmaand hadden we nog voor de kinderen kerstbakjes maken, doch ook de 14 dames zij maakten een mooie kerstkrans. Elke donderdagavond word er gedart door gemiddeld 17 personen in het clubgebouw. Er is een heuse dartvereniging ontstaan, zij doen mee aan wedstrijden en doen het erg goed. Dit is ook te volgen op facebook Binnenvree1 darts. Er is ook een koppeldarttoernooi geweest 16 personen, het werd gezellig druk. Veertien kinderen hebben aan het jeugddarten meegedaan. Luca Mulder won. De activiteiten worden ook op facebook gezet. Zo hebben we een mooie website en maken we twee maandelijks een wijkkrant. 2015 was het jaar waarin de vereniging 60 jaar werd. Dit werd groots gevierd in een tent aan de overkapping van het clubgebouw. Op de vrijdagavond begon het voor de oudere jeugd met een lasergame. 35 kinderen kwamen. Zaterdagmorgen was Radio Drenthe in de speeltuin met een uitzending van Hemmeltied. Het was gezellig druk, ook bij de kinderen t/m 8 jaar die binnen een voorstelling van duo Pip en Zip o.l.v. Maaike Tromp genoten. De middag was weer bestemd voor de 22 oudere jeugdleden, zij kregen een workshop Graffiti aangeboden. Dit werd als geweldig ervaren. Aansluitend hielden wij de heropening van het nieuwe clubgebouw. Deze handeling werd onder grote belangstelling gedaan door de Miss en Mini Miss Ganzenhoedster. Ruim 80 oud bestuursleden werden uitgenodigd. Helaas viel die belangstelling wat tegen. Toch was het redelijk druk met genodigden tijdens de receptie. Aansluitend kon men genieten tijdens de feestavond met Duo Flex. Er werd een prachtavond en een prachtfeest om op terug te zien. Met regelmaat waren de St. Bob bijeenkomsten in het clubgebouw, Bsv heeft daar zitting in. Samen met St. Bob en de vier volksbuurten Poppenhare, Lootuinen, Binnenvree  en Tuindorp is er geld vanuit het Stimuleringsfonds, een nieuw initiatief van de Gemeente geld binnengehaald voor vier AED’s.  We lieten het kanovaren en de sloepenrace, en de pokeravonden vervallen, geen animo dit jaar. We verkochten 4000 loten in juni en haalden maandelijks het oud papier. Door een leuke tip door te geven aan het Oranjefonds wonnen we vijfhonderd euro, de wens van de tipgever is dat dit ten goede gaat komen aan de kinderen. Af en toe wordt het clubgebouw gebruikt voor buitenstaanders, instanties of familie. Af en toe is het clubgebouw gewoon open om gewoon gezellig samen te zijn, om samen te darten of een kaartje te leggen, muziek te luisteren of gewoon om elkaar te ontmoeten. De vrijwilligers zijn onmisbaar. We zijn dankbaar met zo’n goeie achterban. Het bestuur kan altijd een beroep op hen doen en dat is zeer nodig in deze drukke tijd.